Köpvillkor
1. Köpinformation
Vid beställning ingår du ett avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till den e-postadress som angetts vid beställningstillfället. Beställda produkter förblir Luxorias egendom till dess de till fullo är betalda.
Läs noga igenom orderbekräftelsen som skickas till angiven e-postadress för att säkerställa att ordern stämmer. Om du upptäcker felaktigheter på din order är det viktigt att du omgående kontaktar oss för att ändra din order. Eventuella ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Vid beställning av flera produkter kan produkterna skickas i separata försändelser.
Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.
Vi ingår endast avtal med myndig person samt med juridisk person.
Transportsskada
Vid leverans rekommenderar vi att undersöka förpackningen eller emballaget så att du kan se att leveransen som levererats är hel. Om olyckan är framme och varan har skadats under transporten, rekommenderar vi att ni kontaktar oss på Luxoria snarast. Vi rekommenderar att du anmäler skadan inom 1 dygn.
Retur
När du handlar hos oss har du 14 dagars ångerrätt. Varan ska skickas tillbaka med plombering kvar på väskan. Har denne tagits bort ser vi den som använd och ni kan ej ångra köpet. För att utnyttja ångerrätten ber vi dig att meddela oss om det så fort du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan.
En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur.
2. Priser och betalsätt
Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
Klarna
Klarna erbjuder en flexibel betallösning där du kan välja att betala direkt, betala senare (faktura) eller dela upp din betalning. Genom köp med Klarna skyddas ditt köp av deras köparskydd och signeras med BankID.
Vi erbjuder ingen prisgaranti/återbetalning vid eventuella prissänkningar och kampanjer.
3. Leveransinformation
Leveranstiden avgörs av det fraktsätt du väljer i kassan. Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att varan är försäkrad fram tills att du mottagit denna.
4. Vår rättighet att avvisa din order eller avbryta ett avtal
Uppfyllandet av alla beställningar på plattformen är beroende av tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera din beställning på grund av olika anledningar:
- Produkten är inte tillgänglig/i lager.
- Din beställning är flaggad av våra säkerhetssystem som en trolig bedräglig order.
- Faktureringsadress överensstämmer inte med leveransadress och/eller betalningsmetod.
- Vi kunde inte leverera till den adress du lämnade.
- På grund av en händelse utanför vår kontroll.
- Ökningen på marknadspriset har blivit så pass högt att vi inte kommer kunna leverera en förbeställd produkt.
Vid avvisade ordrar blir du alltid aviserad per mejl om anledning till avvisning.
5. Beställningar på plattformen
- För att göra en beställning krävs det ett giltigt fullständigt för- och efternamn. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift vid ej uthämtat paket om för- och efternamn inte överensstämmer med din giltiga id-handling.
- Giltig e-postadress och telefonnummer krävs för att slutföra en beställning och därav kunna motta leverans aviseringar.
- Vid utcheckning krävs godkännande av dessa villkor.
- Vid skapad beställning skickar vi dig en bekräftelse på din e-postadress alternativt telefonnummer. Vid ej mottagen orderbekräftelse inom 24 timmar ber vid dig direkt kontakta oss för kontroll av korrekta personuppgifter.
- Om angiven e-postadressen är ogiltig eller e-postmeddelandet hamnat i skräppost och därav ej blivit meddelad om inköp av förbeställd produkt och sedan vill avbryta kvarstår fortfarande hanteringsavgiften på 250 SEK.
6. Uthyrning
För att skydda både dig som kund och oss som företag kan vi komma att göra en lätt kreditupplysning vid din bokning. Denna används enbart för att säkerställa att hyresvillkoren kan uppfyllas. Vid allvarliga anmärkningar eller skulder förbehåller vi oss rätten att neka uthyrning. Denna kreditupplysning görs endast vid uthyrning av väskor, ej vid köp. Om du inte vill att vi ska göra en kreditupplysning så kontakta oss på Luxoria.